yadigar

Mart 16, 2005

önce sev sonra pişir


Ne zor öğrenmiştim kek yapmayı şimdi düşünüyorunda. Kabarmayan, içi pişmeyen, yanan vs. keklerim gözümün önünden geçiyor. Hatta bir ara kek yapmaktan vazgeçmiştim, artık yapamadığımı kabullenerek. Oysa ne önemsizdi benim için bana sunulan kek. Nede olsa hem yapımı kolaydı hemde hiç farklı değildi, her kek hep aynıydı, tadıyla, sunumuyla...Oysa hiç öyle değildi. Meyvelisiyle, kakaolusuyla, ıslağıyla, tuzlusuyla kek tam anlamıyla bır alemdi.Nereden bilirdim o "kolay" gördüğüm keki bir türlü tutturamayacağımı...Ne zaman ki taktir ettim kek yapanları ve iştahla yemeğe başladım bana ikram edileni işte o zaman benim fırınımdan da mis gibi kek kokuları yayılmaya başladı etrafa...Galiba iyi bir kek için en önemli püf noktası bu. Önce sev sonra pişir tekniği yani. Bir diğeride sıcak fırına koyup en az ilk 2o dk. hiç fırının kapağını açmamak..

1 Yorum:

  • yanında olmak... yenılemıyecek durumda dahi olsa yaptıklarının hepsını son lokmasına kadar yemek... ne cok ısterdım.ayse canım...

    Anonymous Adsız adlı yazara göre, saat: 12:03 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]



<< Ana Sayfa